Musik

Musik har en stor betydelse och den förenar många människor. Det är något som nästan alla människor på jorden har gemensamt - de tycker om musik. Världen skulle vara så tråkig utan den.
Om jag fick välja en sak att ta med mig till en öde ö skulle jag välja min gitarr och en flaska vodka-(skooja)
Det är lätt gitarren som skulle finnas kvar om jag var tvungen att göra mig av med mina saker.
Varför? Jo för med musik kan du skapa och bearbeta känslor. Om jag blev rik skulle jag vilja leva enkelt. Med en gitarr och ett liten hus vid en stor strand i ett varmt land. Så vill jag har det. Med coola raggaekillar hängande på stranden och annat härligt folk. Spela Bob Marley låtar med gitarren och bara softa:)



Detta sa James Blunt i en intervju för finest.se. Väldigt bra sagt....
"Om man bortser från att vi människor har olika hudfärg, religion, kön och sexualitet så är vi trots allt alla människor. Människor med ungefär samma spektra av upplevelser, vi har alla upplevt sorg, glädje och ilska i våra liv. På olika sätt visserligen men känslan är den samma. Om man kan nå dessa erfarenheter med musik så hittar människor plötsligt gemensamma nämnare. Jag har själv varit med om det när jag var i Kosova och spelade för en tid sedan. I lokalen satt människor som vanligtvis krigar mot varandra men i den stunden av musik så fanns det ingen konflikt. Istället var publiken förenade i någon sorts mänsklighet, det är det som är det vackra med musik"

Är lite småkär i James Blunt *fniss* . Han är väldigt bra på att ta fram känslor när han spelar live.


Kommentarer
Postat av: Clau

hans nya skiva är grymt bra, lyssnar varje dag på väg till skolan...

och du förresten jag blir gärna granne med dig ;)

2008-03-27 @ 19:00:22
Postat av: Anna

Hehe aa musik skulle jag aldrig överleva utan!
Musikberoende!!

2008-04-01 @ 17:43:03
URL: http://litensak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0