Två söta damer

Det var en helt underbar dag idag. Jag kände mig så glad och typ skratta för mig själv på bussen. Och så kände jag mig så fin i min blommiga klännig. Jag stod och väntade på 4:an i zinken och bredvid stod två äldre damer. De stod och pratade och jag hade huvudet vänt mot hornsgatan kollandes efter bussen helt i min egen värld. Plötsligt vänder jag mig och då har jag den ena tantens ansikte precis framför mitt. Jag blev lite chockad och tänkte "nu ska hon fråga efter vägen till nåt", som händer att folk gör nästan dagligen. När det är turister är det extra kul eftersom då får jag använda engelskan. 
Tanten säger "Vilken fin klänning du har, vi tänker på sommar när vi ser på dig" och kollar på mig leendes med sina stora glasögon hängandes på näsan. Då tackar jag glatt. Bussen kom strax efter. I bussen log dom brett mot mig.
Tack tanter för att ni förgyllde min dag med er charm och vänlighet..!

Kommentarer
Postat av: Anna

Aww vilka gullig damer:)

Svar: hehe tack :D

2008-06-04 @ 12:57:08
URL: http://litensak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0